روياى نافرجام پرسپوليس

با این گونه مدیریت‌ها مطمئنا‌ً بار دیگر و برای دیگر تیم‌‌های ایرانی نیز چنین سرانجامی رقم خواهد خورد

۲۹ آذرماه ۹۹ در دیدار نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران در شهر دوحه قطر به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی رفت و رقابتی که برای فوتبال ایران حکم مرگ و زندگی را داشت، با تمامی حواشی‌ای که از مدت‌ها پیش از رسیدن به روز نهايی برای تیم پرسپولیس به‌وجود آمده بود، برگزار شد. 

در نیمه نخست آن دیدار، با توجه به این که پرسپولیس بازی نسبتاً قابل قبولى از خود نشان داد، در بيشتر دقايق بازى توپ و ميدان در اختيار تيم حريف بود. مهمترين اتفاق، در دقيقه ۴۴ رخ داد که مهدی عبدی، مهاجم تیم پرسپولیس، موفق شد با یک ضربه داخل پای زیبا دروازه تیم كُره‌اى را باز كند و يك بر صفر جلو بيفتد. اما اين پايان كار در نيمه نخست نبود و تيم كُره‌اى به حملات خود ادامه داد و در وقت‌‌هاى اضافه موفق شد روى اشتباه فاحش و خطاى احمد نورالهى در محوطه جريمه، صاحب يك ضربه پنالتى شود كه جونيور نگرائو، بازيكن برزيلى اين تيم، پنالتى را به گل تبديل كرد و بازى در نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد. 

در نيمه دوم، بازى تقريباً مانند نيمه نخست متعادل پيگيرى مي‌شد تا آن که بار ديگر در دقيقه ۵۵ و با اشتباه فاحش مهدی شیری، مدافع پرسپولیس، با یک خطای «هَند» آشکار، پنالتی دیگری به نفع تیم اولسان هیوندای گرفته شد و جونیور نگرائو بار دیگر دروازه پرسپولیس را گشود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در طول مسابقه، بازیکنان پرسپولیس تلاش بسیار زیادی به‌خرج دادند تا بتوانند بازی را به تساوی بکشند، اما تلاش‌های آنان به نتیجه نرسید و بازی را با نتیجه ۲ بر یک به حریف خود واگذار کردند، و بدین‌سان تیم پرسپولیس بار دیگر در دیدار نهایی ناکام مانند و رویای قهرمانى در آسیا برای این تیم و هوادارانش كماكان به واقعیت بدل نشد. 

این بازی قرار بود با گزارش عادل فردوسی‌پور از تارنمای رسمی ای اف سی پخش شود، و گرچه ایران حق پخش این دیدار را نداشت، اما بازی در شبکه سراسری و داخلی ایران  از شبکه ۳ و بدون گزارش عادل فردوسی پخش شد. گزارش‌گر آن بازی که محمدرضا احمدی بود، مقصر اصلی این باخت را ای اف سی ارزیابی کرد، در حالی که می‌بایست گفت که باخت پرسپولیس از مدت‌ها قبل کلید خورده بود؛ از جایی که پرسپولیس پس از صعود به دیدار پایانی و قبل از شروع لیگ برتر ایران، بازیکنان اصلی خود را از دست داد. بازیکنانی مثل مهدی ترابی، علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده، به دلیل بی‌کفایتی مسئولان باشگاه و وزرات ورزش به تیم‌های دیگری پیوستند، و محرومیت احسان پهلوان، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر كه بازيكنان كليدى تيم بودند، نیز کار را برای پرسپولیس در این دیدار ناممکن کرد. بر آن پایه، این پرونده در همان جا برای پرسپولیس و فوتبال ایران بار دیگر با ناکامی بسته شد، و با این گونه مدیریت‌ها، مطمئنا‌ً بار دیگر نیز برای دیگر تیم‌‌های ایرانی چنین سرانجامی رقم خواهد خورد.

بیشتر از ورزش